zondag 2 maart 2014

Even iets minder stoer

Het is nu zondagmorgen en ik zit vanuit mijn bed mijn blog bij te houden. Na een nacht veel en goed slapen ziet de wereld er stukken beter uit dan gisteren.
Omdat ik alle tijd die ik in Nederland had vooral nodig had voor de voorbereidingen, heb ik niet echt nagedacht wat mij in Granada te wachten stond. Laat staan dat ik nagedacht had over het avontuur waar ik mij, toch halsoverkop, in heb gestort. Hierdoor viel de realiteit toch wel een beetje rauw op mijn dak.

Bij aankomst op het vliegveld kwam de regen met bakken uit de lucht vallen en het heeft volgens mij de hele dag geregend. Omdat 's morgens om 04.00 uur mijn wekker al ging was ik best moe toen ik in Spanje aankwam. Ik verheugde mij erop om in het appartement eerst een paar uur op bed te gaan liggen om daarna op zoek te gaan naar iets wat de naam supermarkt droeg. Leuk idee, maar bij aankomst bij het appartement waren ze nog druk bezig met schoonmaken en werd mij vriendelijk verzocht om na een uur terug te komen. Het appartement bleek qua woongedeelte wel heel erg klein en het is echt heel erg donker. Dus dat was wel even schrikken. En daar stond ik dan in de regen en ik voelde mij diep ellendig. Waar was ik in godsnaam aan begonnen?

Dan maar eerst op zoek naar een supermarkt. Een beetje ontheemd door de straatjes gelopen en bij een boekwinkel een plattegrond van Granada gekocht. Altijd nuttig voor als je verdwaald bent ;-). In de boekwinkel ook maar even gevraagd naar een supermercado en die bleek niet ver van de winkel af te zitten. Het was een kleine supermarkt maar ze hadden voldoende om mij voor de komende dagen van eten te voorzien. Op mijn zoektocht terug naar het appartement kwam ik nog een grotere supermarkt tegen. Ik heb alleen geen idee of ik die weer terug ga vinden.

Drijfnat kwam ik terug in het appartement en besloot om eerst warm te worden met een lekkere douche. De douche voldoet aan alle verwachtingen maar het was direct duidelijk dat er chloor in het water zit. Daarna had ik wel zin in een grote beker warme thee. De pannen in het appartement zijn groot genoeg om een weeshuis van eten te voorzien maar een klein pannetje of keteltje om water te koken bleek niet aanwezig. En de thee was ook niet lekker vanwege het chloorwater.

Bij het uitpakken van de koffer kwam ik ergens onderin de kast een stapeltje lakens tegen die op het bed moeten. Ze zijn schoon maar het was ook duidelijk dat ze al tijden in de kast lagen. Ze roken enigszins muffig maar bij gebrek aan beter zal ik het ermee moeten doen. Maar het kwam mijn humeur niet echt ten goede.

Omdat ik op dat moment toch niet veel meer kon veranderen aan mijn situatie van dat moment ben ik maar vroeg naar bed gegaan en zoals gezegd, ziet de wereld er inmiddels een stukje beter uit. Ik heb ontdekt hoe ik in de magnetron water kan koken voor thee en ik ga straks op zoek naar een winkeltje waar ik water in een fles kan kopen. Het lijkt vandaag droog te blijven dus op zoek naar water ga ik straks even de andere kant van de straat bekijken.

Er zullen vast nog vaker momenten komen dat ik het even heel moeilijk ga krijgen. Dat is nu eenmaal het gevolg van een avontuur als dit. Bovendien heb ik geen gemakkelijk jaar achter de rug en ook dat zal nog een plekje moeten krijgen. Maar dan toch liever in een parkje met palmbomen en sinaasappelbomen dan in een huis in Nederland.

2 opmerkingen:

  1. Het zal wel even wennen blijven, denk ik. Het is in Spanje heel gebruikelijk dat het woongedeelte heel klein is. Veel succes met je eerste werkdagen.
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De kop is eraf, je plekje was klaargemaakt voor je.
    Hel zal wennen worden voor je maar je hebt al zoveel overwonnen, ook dit gaat lukken.
    Laat je nog weten hoe het met je werk en collega's is?

    BeantwoordenVerwijderen