maandag 17 maart 2014

Appartementen deel 2

Hierbij even een snelle update van het appartementen kijken van vanavond.

In de samenvattingen van mijn teamlid kreeg ik al het gevoel dat het allemaal wel heel erg mooi werd voorgesteld. En vandaag bleek dat ook zo te zijn. Welkom in Spanje ;-).
Er waren 2 appartementen beschikbaar om te bekijken en samen met mijn back-up heb ik die vanavond ook bekeken.

Er was gesproken over een prijs van € 450,00 per maand wat dan inclusief alles zou zijn (verwarming, elektra, water, internet en locale belastingen). Dat bleek alleen te gelden voor de appartementen in het gebouw waar ik nu in zit en het gebouw naast dat waar ik nu woon. Daar zijn echter geen appartementen vrij dus voorlopig is dat geen optie. Misschien met ingang van 1 april maar dat is dan wel aan de achterkant van het gebouw en of ik daar meer licht ga krijgen dan dat ik nu heb, valt te betwijfelen.

Er waren wel 2 andere appartementen maar dat was alleen huur en locale belasting. De rest zou ik zelf moeten betalen. Of ik die appartementen wilde zien? Ja, graag.
Wat heel erg wennen is, is dat alle ramen heel hoog zitten. Het eerste appartement was op zich een leuk appartement maar zonder balkon of een openslaande deur naar binnen met een traliewerkje ervoor. Dat houdt in dat je in de zitkamer constant tegen een muur aan zit te kijken in plaats van naar buiten. Dan krijg je dus niks mee van wat er buiten gebeurd en dat is natuurlijk wel erg jammer.

Het tweede appartement was meer een studio dan een appartement. Het slaapgedeelte was afgescheiden van het woongedeelte met een soort van roomdivider en ook hier weer een hoog raam. Als ik daar op de bank zou zitten keek ik tegen de roomdivider met het slaapgedeelte aan. Het appartement was wel licht maar ik denk niet dat ik daar zo heel gelukkig zal worden.

Morgen ga ik aan mijn teamlid vragen te onderhandelen over de voorwaarden van een maand verlenging van mijn huidige appartement. Als daar niks uit komt (bijvoorbeeld door een hoge borg of iets dergelijks) dan zal ik rap op zoek moeten naar een ander appartement.

Bij de verhuizingen in Nederland heb ik mij vreselijk druk gemaakt om huisvesting terwijl ik achteraf dus gewoon in mijn vakantiechalet had kunnen blijven zitten, wat ook nog eens enorm in kosten had gescheeld. Ik zou daardoor het vertrouwen gekregen moeten hebben dat het uiteindelijk gaat zoals bedoeld. Maar ik ben bang dat ik dat vertrouwen toch nog niet heb. Dus ik zal wel weer even stressen vanwege het zoeken naar een huis.

1 opmerking:

  1. Succes met de zoektocht. Hoop echt dat je nog een maandje de tijd krijgt om iets leuks te vinden. Niets zo belangrijk dat je een 'thuis' hebt. Ik heb wel tijd om mee te zoeken als ik van jou de wijknaam krijg.
    Nogmaals succes!
    Klaasje

    BeantwoordenVerwijderen