zondag 14 juni 2015

Voorlopig besluit

Na 2 dagen en nachten rond stuiteren (soms doe ik mijn blognaam eer aan) heb ik een voorlopige beslissing genomen. 

Op de website van mijn werk heb ik zaterdag de vacatures gevonden en hoewel ik nu al weet dat een deel van het werk erg saai en vervelend gaat zijn, zitten er ruim voldoende leuke kanten aan. Mijn broer stuurde een email met de overweging of de vervelende kanten minder zouden zijn dan de leuke kanten en ik geloof van wel. Daarnaast gaf hij de overweging dat als ik toch nog niet weet wat ik wil doen, een interne carrière niet slecht op mijn cv zou staan, vooral niet omdat ik mij toch zorgen over mijn cv maak.
Aan de andere kant weet ik dat ik op dit moment voor het leukste team van het hele kantoor werk en dat ik toch wel opzie om te gaan werken voor het Nederlandse team (hoewel de vacature het niet zo heel duidelijk vermeldt, is die kans groot).

Dus ga ik kiezen voor "boter bij de vis". Als mijn teamleider en mijn teamcoördinatoren mij niet kwijt willen dan moeten ze dat laten zien. Er staan een hoop interessante projecten op stapel die onze hele manier van werken over de kop gaan gooien. Daarnaast is ons team uitgebreid omdat onze klant haar hele Duitse vestiging aan ons heeft overgedragen. Dat houdt in dat onze quality manager het heel erg druk gaat krijgen en wel wat hulp kan gebruiken. Daarnaast spreekt zij geen Duits en ik wel, altijd handig als je moet beoordelen of de telefoon goed wordt aangenomen. Mijn werk en werkdruk wordt steeds minder en ik heb een nieuwe uitdaging nodig. Dus mijn voorstel gaat zijn dat ik parttime een half jaar voor onze quality manager ga werken.
Ik blijf binnen mijn team, heb de kans om de Nederlandse vestiging van mijn klant klaar te maken voor overdracht aan een ander en ik word betrokken bij iets wat mij heel erg interessant lijkt.

Als mijn teamleider hier niet aan mee wil of kan werken dan pak ik pen en papier en schrijf een sollicitatiebrief en zie ik wel wat er gebeurd.

3 opmerkingen:

  1. Klinkt als een goed overwogen en logisch besluit. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een tijdje niet gereageerd maar wel alles gelezen.

    Klinkt goed voor jezelf opkomen en toekomst "veilig" stellen.
    Je sterke punten goed benadrukken en benutten en dan kom je heel ver waar je ook gaat wonen. Vergeet tussendoor niet om ook te genieten van je vrijheid.

    Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik sluit me helemaal aan bij voorgaande schrijvers. Heel veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen