vrijdag 26 december 2014

Lekker alleen

Mijn Belén
Ze doen hier niet echt aan kerstkaarten dus voor iedereen een foto van mijn belén met alsnog hele fijne feestdagen voor iedereen.

De versiering hier bestaat vooral uit straatverlichting en, zoals gezegd, kerststallen. De etalages zijn wel iets versierd maar lang niet zo uitbundig als in Nederland. De uitzondering hierop is het warenhuis maar volgens mij is dat meer omdat warenhuizen nu eenmaal de naam en traditie hebben dat ze met kerst uitbundig uitpakken (overgewaaid uit Engeland). Sommige huizen hebben een soort van vlag aan het balkon hangen met daarop een baby Jezus en Feliz Navidad.

Ik heb genoten van een dag helemaal voor mijzelf. Het zijn geen eenvoudige weken geweest en het was fijn om een dag te hebben die ik helemaal naar eigen inzicht in kon vullen. Hoewel de aard van mijn huiswerk voor mijn Spaanse lessen wel veranderd is, is de hoeveelheid er niet minder op geworden. Dus mijn weekenden bestaan nog steeds uit huishoudelijke taken en Spaans. Gecombineerd met alles wat op mijn werk en privé speelt, laat dat weinig ruimte voor iets anders.

Gisteren had ik dus zomaar een dag die ik naar eigen goeddunken in kon vullen. Eerst nuttig door mijn financiën op orde te brengen en daarna ben ik project Vloerkleed 2 gestart. Ik ga ervan uit dat ik hier toch nog wel een tijd zal blijven en dan kan mijn huis wel wat leuker en gezelliger. De vreselijke afbeelding die op de muur hing, had ik al vervangen. Nu zijn de vloer en de bekleding van de stoelen en bank aan de beurt.
Mijn eerste project om een vloerkleed te maken is in de badkamer van een collega terecht gekomen, verkeerde techniek voor een vloerkleed van 120x150cm en teveel stof nodig. Vlak voor kerst had ik tijd om een stoffenwinkel binnen te rennen zodat ik gisteren aan de slag kon. 
Project 2 ziet er veelbelovender uit, hoewel het ook nog wel behoorlijk wat tijd zal vragen om aan de vereiste afmetingen te komen. Het enige waar ik over twijfel is of de kleuren passen bij de tegels op de vloer.

Project vloerkleed 2
's Avonds kwam ik erachter dat ik via een populair filmpjes kanaal complete films en series kon kijken dus heb ik mij vermaakt met een paar detectives.
Ik heb mij uitstekend vermaak en mijn eerste kerst in Spanje is mij heel erg meegevallen.

Nu rennen om op tijd op mijn werk te zijn.

2 opmerkingen:

  1. Alleen zijn kan soms zo bevrijdend werken, je kan dan echt aan jezelf besteden en je er goed bij voelen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja de kleed wordt heel leuk en je kan makkelijk zien hoe groot goed is.

      Verwijderen