vrijdag 1 augustus 2014

Financieel overzicht mei en juni

Het is vrijdag en ik ben niet aan het werk. Dat voelt wel heel erg raar. Ook in Nederland heb ik nooit echt de behoefte gevoeld om buiten vakanties om een dag vrij te nemen. Eén van de teamcoördinatoren heeft mij verplicht om vrij te nemen en iets voor mijzelf te doen vandaar dat ik nu een lang weekend vrij ben. Ik was in eerste instantie van plan om een trektocht van 3 dagen te maken maar met een mogelijke hernia leek mij dat toch niet zo'n goed idee. Vandaar dat ik over 3 uur richting Lanjaron vertrek. Lanjaron is een kuuroord vlak bij Granada en ik heb daar een hotel geboekt met 3 dagen lang speciale baden en massages. Ik heb zoiets nog nooit eerder gedaan dus ik ben heel benieuwd. Naast het hotel en de behandeling (in totaal € 219,00 voor 3 nachten hotel met ontbijt en toegang tot alle faciliteiten) zal er ook nog wel het nodige aan eten en drinken betaald moeten worden. Op dit moment weet ik nog niet goed hoe ik dat zo goedkoop mogelijk voor elkaar ga krijgen maar ik was niet van plan om mijn relaxstoel te verlaten om in de dichtstbijzijnde supermarkt iets te drinken te halen.
En nu ik toch een vrije dag heb en nadenk over een fijn weekend zonder teveel uit te moeten geven, kan ik mooi even de financiële overzichten van mei en juni geven.

Mei:
Inkomsten: € 1215,23
Uitgaven: € 1232,33
Ik heb meer uitgegeven dan dat er ingekomen is maar wel verklaarbaar.
Uitgaven per onderdeel:
Huur: € 399,00
Verzekeringen: € 32,32
Overige vaste lasten (internet ed): € 54,42
Buskosten: € 5,00
Supermarkt: € 156,27
Diversen: € 210,24 waarvan € 162,80 betrekking heeft op de Spaanse lessen (lesboeken, woordenboek, lessen zelf) Een deel hiervan komt in juni terug.
Zakgeld: € 120,10 een beetje aan de hoge kant maar inclusief toegang Alhambra en er waren veel uitjes en verjaardagen
Vliegtuig naar Nederland: € 254,98
Dus over deze maand ben ik heel erg tevreden.

Juni:
Inkomsten: € 1202,62
Uitgaven: € 1073,34
Deze uitgaven komen redelijk in de richting van waar ik uiteindelijk per maand op uit wil komen. Na een jaar worden de belastingen hoger en dan zal ik netto rond de € 1000,00 en € 1050,00 per maand overhouden.
Uitgaven per onderdeel:
Huur: € 399,00
Gas, water licht (2 maanden): € 122,07
Verzekeringen: € 32,32
Overige vaste lasten: € 76,12 (aan de hoge kant ivm lopende abonnementen en afrekeningen vanuit Nederland)
Buskosten: € 25,42 (dagje naar het strand)
Supermarkt: € 157,21
Diversen: € 77,46 (verrekening van Spaanse lessen en € 60,00 voor drie maanden sportschool)
Zakgeld: € 166,47 waarvan € 100,00 voor de aankoop van een rugzak was en € 29,50 voor een soort van strandjurkje om een nieuwe verbranding te voorkomen.
Voor lange wandelingen (ook dagtochten) was mijn Nederlandse rugzak te klein omdat ik daar geen 1,5 liter water in mee kon nemen. Bovendien heb ik geen vliegtuigkoffertje en daar kan ik deze rugzak ook voor gebruiken.
Ziektekosten: € 17,27 voor alle keren dat ik richting farmacia moest vanwege mijn verbrandde rug.

Al met al ben ik redelijk tevreden. Ik let goed op hoe ik mijn geld uitgeef maar gun mijzelf regelmatig ook een terrasje, een ijsje of een ander uitje. 
Of het leven hier veel goedkoper is dan in Nederland durf ik niet te zeggen. Volgens mij ben ik voor de supermarkt net zoveel kwijt als in Nederland maar terrasjes en ijsjes zijn in vergelijking met Nederland stukken goedkoper. Deze maand krijg ik nieuwe rekeningen voor gas, water en licht en daar zijn geen verrekeningen op toegepast (nu was een deel van de rekeningen nog voor rekening van de vorige bewoner) en kan ik beter beoordelen of gas, water en licht goedkoper zijn dan in Nederland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten