zaterdag 18 april 2015

Zonde geld

Vorige maand gingen mijn uitgaven ruim over mijn inkomen heen. Hoewel niet leuk, wel verklaarbaar. Er werd een verzekering verlengd (aansprakelijkheid en inboedel) en de reparatie van mijn lockmachine kostte ook nogal wat. Het lag dan ook in mijn bedoeling om deze maand heel voorzichtig met mijn uitgaven te zijn om de schade enigszins weer in te lopen. Dat ging best redelijk tot vandaag.

In al die tijd dat ik in Spanje woon, schoot regelmatig door mijn hoofd dat het handig zou zijn als er ook een paar sleutels buiten mijn huis zouden zijn. Dit voor het geval dat ik een keer mijn sleutels zou vergeten. Omdat ik niet goed zou weten wat een goede plek zou zijn (werk of bij Française of bij iemand anders), bleef het vooral bij de vaststelling dat het geen gek idee zou zijn. 

Vandaag kwam ik thuis van de eerste ronde boodschappen doen, gooide mijn jas op de bank omdat het warm genoeg was om zonder te kunnen, pakte de boodschappentas, trok de deur achter mij dicht en realiseerde mij toen dat mijn sleutels nog in mijn jaszak zaten. Daar stond ik. Gelukkig wel met mobiele telefoon dus het eerste wat ik deed was appjes sturen naar mijn stemgroep van het koor, mijn lerares Spaans en een paar collega's van het werk: help mij aan het telefoonnummer van een cerrajero (iemand die sloten open maakt). 

Een paar nummers ontvangen en gebeld. Iets meer dan een half uur later stond er iemand op de stoep. Nog een half uur later was de deur open en was het mogelijk om het slot nog te gebruiken. Dat scheelde een telefoontje naar mijn huisbaas want anders moest het slot vervangen worden. Vervolgens werd de rekening opgemaakt: € 210,00!!! 
€ 60,00 voorrijkosten (meer dan normaal want weekend), € 85,00 omdat sprake was van een veiligheidsslot en € 65,00 omdat sprake was van een spoedgeval.

Als het nodig is vind ik het helemaal niet erg om geld uit te geven maar dit voelt zo vreselijk als zonde geld.Dus maandag neem ik mijn reserve sleutels mee naar mijn werk en laat die daar achter. Op mijn werk is in principe tot 22.00 uur altijd iemand aanwezig (ook op zaterdag en zondag) en ik ga ervan uit dat ik niet na 22.00 uur mijn huis nog verlaat. Thuis komen na die tijd ja, vertrekken nee. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten