woensdag 23 oktober 2013

Weer een paar stapjes verder

Ik wilde ergens anders over bloggen maar een verzoek om te laten weten hoe het ging, kan ik natuurlijk niet negeren ;-).

Ik had van Baas begrepen dat sprake zou zijn van een kennismakingsgesprek waarbij mijn taken zouden worden vastgesteld. Het werd een gesprek waarbij de volledige inrichting van de administratie is besproken. Wel even heel iets anders hoewel ik wel de indruk heb dat ik het er goed vanaf heb gebracht.
Het was best een nuttig gesprek maar ik ben niet veel wijzer geworden over eventueel loon, definitieve werkzaamheden en wat te doen als ik in het werk dreig te verzuipen. Want aan alle kanten is duidelijk dat ik waarschijnlijk veel meer op mijn bordje ga krijgen dan dat er werkuren in de week zitten.

Vandaag is Baas weer bij tweede aandeelhouder langs geweest en is afgesproken dat de P&O-meneer van tweede aandeelhouder mij belt voor een gesprek inzake mijn salaris en overige arbeidsvoorwaarden. Dat zou vandaag gebeuren maar ik heb nog geen telefoontje gehad.

Ook is vandaag aan de holding meegedeeld dat ik met Baas meega, maar dat ik ten alle tijde beschikbaar blijf om de lopende zaken af te handelen. Mocht ik er met Baas toch niet uitkomen, dan kan ik altijd parttime bij de holding aan de slag. Ik kreeg de indruk dat de holding wel een beetje teleurgesteld was dat ik voor Baas heb gekozen. Ik heb mijn keuze voor Baas op mijn privéomstandigheden gegooid: de mogelijkheid van een tijdelijk onderkomen in de buurt van waar Baas zijn nieuwe bedrijf wil vestigen en een werkweek van 40 uur wat de kansen op het vinden van een huis groter maakt.
Degene die bij de holding over het personeel gaat, staat niet bekend als de meest gemakkelijke persoon en in die zin voel ik mij wel heel vereerd dat de holding mij een aanbod had willen doen. Het houdt in ieder geval in dat ik in 7 maanden mijn plekje daar wel veroverd heb.

Als alles meezit heb ik deze week mijn ontwerp-arbeidscontract in handen met een goed salarisvoorstel en anders toch wel begin volgende week.
(Na maanden stress en gedoe werd dat ook wel eens tijd).

2 opmerkingen:

  1. Als Baas en de holding je beiden willen hebben, dan verhoogt dat je marktwaarde, ook wanneer je keuze eigenlijk al vast staat!

    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Spannend, hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid over je salaris!

    BeantwoordenVerwijderen