zaterdag 20 juni 2015

Rust

Met dank aan mijn broer was het uiteindelijk niet moeilijk een beslissing te nemen. Hij gaf het advies om te kiezen voor de leukste werkomgeving. Dat was een heel goed en nuttig advies. Mijn huidige team is gewoon het leukste team in het hele bedrijf dus als ik mij toch ga vervelen, dan maar in het leukste team dat er is. Daarnaast ben ik nog steeds aan het nadenken over een aanvullende opleiding. Als het niet lukt om in mijn team aanvullend werk te vinden, kan ik misschien wel onderhandelen of ik de tijd waarin er geen werk is mag gebruiken om mijn studie te doen.

Het was even een hectische periode waarin dingen op scherp werden gezet en duidelijk werden. Nu ik besloten heb om voor nu in mijn team te blijven is er weer rust gekomen. Ik moet nog wel melden aan de andere teamcoördinator dat ik niet ga solliciteren en dan is dit achter de rug. Met de rust is ook een ruimte gekomen om beter na te denken over hoe nu verder. Mijn hoofd is meer helder nu de druk eraf is. Er is ook meer vertrouwen dat uiteindelijk het juiste wel op mijn pad zal komen. Nu is het alleen nog afwachten of ik het geduld kan hebben om daarop te wachten ;-).

Voordat de hitte van de zomer echt toe gaat slaan (het was de laatste tijd een beetje raar weer, of te warm voor de tijd van het jaar of juist veel te koud), ga ik mij bezig houden met een paar noodzakelijke gezondheid-dingen.

In 2013 ben ik een kies kwijtgeraakt en de afspraken in maart 2014 met mijn tandarts om daar iets aan te doen gingen niet door omdat ik richting Spanje vertrok. Als alles gaat zoals gepland, heb ik op 30 juni de afspraak om de schroef te plaatsen voor een implantaat. Vervolgens 3 maanden wachten en dan richting tandarts om de kroon erop te zetten. Ik zal blij zijn als ik weer gewoon kan kauwen. 

Verder gaat een collega komende week een afspraak maken met een podoloog. Kennelijk is de podoloog hier een combinatie van wat in Nederland een pedicure en podoloog is. Mijn huisarts zegt dat we moeten "retirar una uña". Ik weet nog niet precies wat de bedoeling gaat zijn maar het klinkt niet aangenaam. Wat ik er tot nu toe van maak is dat er een nagel verwijderd moet worden. Daarnaast zijn er nog een paar kleine likdoorns die ik zelf redelijk onder controle kan houden maar als ik dan toch ga en het zelf moet betalen (valt niet onder het Spaanse ziekenfonds) dan maar alles in 1x.

Nu de pijn van de hernia beduidend minder is geworden (misschien helpt de yoga dus wel), wil ik ook weer eens kijken naar mijn steunzolen. In november moest ik voor mijn steunzolen aangeven waar het pijn deed als mijn been linksom, rechtsom of dubbel gevouwen werd. Door de pijn van de hernia kon ik daar echt geen zinnig antwoord op geven. Vervolgens kreeg ik steunzolen die te klein gemaakt waren en gingen schuiven in mijn schoenen. Dus als ik toch naar een podoloog ga, dan neem ik dit ook maar mee.

De ruzie die ik met de Spaanse anti-conceptie heb, lijkt inmiddels ook beslecht te zijn. Hoewel het mij niet geheel duidelijk waarom je de anti-conceptie pil kan slikken zonder beschermd te zijn tegen zwangerschap, ben ik blij dat er in Spanje een lichte pil bestaat die mij door mijn pre-menopauze klachten heen gaat helpen. De eerste poging om een alternatief te vinden had tot gevolg dat ik 3 weken lang migraine had, waarbij het wel een tijdje duurde voordat ik de link legde tussen de pil en de migraine. Ik had nog nooit in mijn leven zo'n hoofdpijn gehad. 

Het zal mij benieuwen wat ik nu weer voor avonturen ga beleven in de Spaanse gezondheidszorg.

1 opmerking:

  1. Goed advies van broer. Eigenlijk kan je er op dit moment geen veranderingen bij hebben. En wellicht doet zich volgend jaar ook een andere kans voor.

    Ik heb mijn grote teennagel een paar jaar geleden laten verwijderen, elke keer bloeduitstortingen eronder en veel pijn, ik heb het probleem dat het middendeel van de nagel niet los komt bij groeien en zo teveel aan de rest trekt. Ook de andere grote nagel gaat steeds meer pijn doen. Vraag wel of de nagel weer terug gaat groeien, er is ook een mogelijkheid dat ze het zo bewerken dat hij niet terug komt, maar bij mij is dat beetje mislukt, hij groeit n heel langzaam en na 8 jaar heb ik 1/3 terug. De andere ga ik ook laten verwijderen zelfde probleem.

    Voor de genezing van de wond heb ik wekenlang een verbandje met atrix (handcreme is dat en er zit iets in wat genezing sterk bevordert.) gebruikt en dat gebruik ik ook voor andere wonden en open blaren, Het houdt de huid soepel en er vormt zich een mooi nieuw huidje en geen korstjes. Soms gaat het er naar je idee wat viezig uitzien maar dat hoort erbij.

    BeantwoordenVerwijderen