woensdag 25 februari 2015

Nu moet het niet gekker worden

Het was de bedoeling om een stukje te schrijven over alle leuke dingen die de laatste tijd op mijn pad komen (en uiteindelijk zal ik dat ook wel doen). Toen in december dat hotel mijn vaste telefoonnummer op hun website plaatste was de algemene opvatting: "Dat kan ook alleen maar jou overkomen.". Wat mij vanmorgen op weg naar werk overkwam, viel onder dezelfde categorie alleen nu met heel wat meer schrik.

Zoals de meeste mensen heb ik mijn route om van huis naar werk en terug te lopen. Vanmorgen nam ik een andere route. Ik moest langs een geldautomaat (en als ik geen commissie wil betalen over mijn geldopname dan zijn op weg naar het werk niet veel mogelijkheden) en de recycle-container voor plastic op Plaza Trinidad was vol. Dus langs een andere plastic container en een andere geldautomaat dan ik in eerste instantie in gedachten had.

Via de grote winkelstraat liep ik richting werk. Mijn plastic zat in de container, het geld was gepind en ik liep de etalages te bekijken. Ik kom bijna nooit door deze straat dus voor een keertje was dat wel leuk. Ik kom langs een winkel waar 2 mannen bezig zijn iets van een steigertje op te bouwen. Ik hoor een schreeuw achter mij en voordat ik er erg in had viel er een grote ijzeren balk rakelings voor mij langs. De balk stond kennelijk tegen de gevel en was op de een of andere manier gaan schuiven. Het scheelde echt heel weinig of ik had hem boven op mij gekregen. De schrik zat er goed in en ik heb mij de hele dag ellendig gevoeld.

Ik zeg vaak dat het leven begint met een klein steentje te gooien als het iets duidelijk wil maken en dat de steen groter wordt naarmate je doorgaat in het oude patroon totdat je uiteindelijk door de rots verpletterd wordt. Persoonlijk vind ik dat ik best goed bezig ben de laatste tijd en er komen ook leuke dingen op mijn pad die ik met beide handen aangrijp. Dus ik ben van mening dat ik de les aan het leren ben die ik moet leren. Maar na deze gebeurtenis weet ik dat niet zo zeker meer. 
Volgens mijn yoga-lerares kan je elke dag om een beschermengel vragen. Ik denk dat ik dat voor voorlopig maar even ga doen.

1 opmerking:

  1. Beschermengel al om meelopen gevraagd? Bij mij is dat opa van moederskant en alsik iets moet doen waar ik onzeker over ben, of als we op reis gaan vraag ik opa hulp of even voor ons uit te kijken, voelt goed.

    BeantwoordenVerwijderen