zondag 11 januari 2015

Niet mijn week

Als de eerste week van het nieuwe jaar een voorbode is van hoe de rest van het jaar gaat verlopen dan vraag ik bij deze een winterslaap aan voor een jaar. Het was heel duidelijk niet mijn week.

Zaterdag 3 januari stond de resonancia op het programma. Ik ging, in de veronderstelling dat het een echo was, niets vermoedend naar het ziekenhuis om vervolgens in een scan geduwd te worden. Ik ben niet bang in kleine ruimtes maar dit was, in combinatie met de vele harde geluiden (ik kreeg wel oordopjes maar die hielpen niet veel), wat mij betreft een eenmalige actie. Na afloop stond ik te trillen op mijn benen en ik ben de rest van het weekend zwak, ziek en misselijk geweest. En dan was dit nog zonder contrastvloeistof.

Maandag had ik mijn eerste overuur alweer te pakken terwijl ik mijzelf had voorgenomen om mijn overuren tot het absolute minimum te beperken. In totaal zou de teller aan overuren voor deze week op 5,25 uitkomen. Per dag werk ik op dit moment zo'n 40 tot 60 emails weg en daarnaast moet ik nog mijn gewone werk doen.


Dinsdag was een vrije dag, een uitgelezen moment om mij met achterstallige zaken bezig te houden. Ik zit al 3 maanden op een antwoord van een pilates-trainer te wachten dus tijd om een reminder te sturen. Er moesten nog verzekeringszaken afgehandeld worden, er was andere informatie nodig vanuit Nederland en zo waren er nog wat meer zaken die geregeld moesten worden. Het is nu zondag en ik zit nog steeds op antwoorden en reacties te wachten.
Tot overmaat van ramp begaf de lamp in de woonkeuken het door middel van een kortsluiting bij het vervangen van een lamp (er zitten 3 lampen in). Natuurlijk niet op een normale manier, nee het glasgedeelte sprong uit de metalen fitting. Al mijn gereedschap ligt nog in Nederland dus geen mogelijkheid om de fitting uit de lamp te verwijderen. Om voldoende licht te hebben moeten 2 van de drie lampen het doen. 1 lamp heeft het vanaf het begin nooit gedaan, 1 was stuk en kon ik niet vervangen dus bleef er maar 1 lamp over.

Donderdag was de zwaarste dag op het werk en na 2 uur extra werken besloot ik mij te verwennen met een groot stuk Nederlandse kaas met verse witte broodjes. Op weg van supermarkt naar huis bedacht ik mij dat ik vergeten was water te kopen. In de kleine buurtsuper kwam ik op het idee dat een tijdschrift, kaas, dekentje, bank en brood wel heel goed samen zou gaan met een glaasje wijn. Ik haal een fles wijn uit het schap om er bij thuiskomst achter te komen dat ik wijn zonder alcohol had meegenomen. Volgens Française is het een hele prestatie om ongezien een fles alcoholvrije wijn uit het schap te pakken omdat er hooguit 2 merken van zijn. Het verhaal maakte mijn collega's in ieder geval erg vrolijk dus in die zin was het nuttig.


Vrijdag was het tijd voor het ophalen van mijn nieuwe steunzolen. Mijn Nederlandse steunzolen zijn niet goed meer omdat ik daar likdoorns van krijg. De traumatologo is van mening dat mijn voeten niet goed afwikkelen wat de problemen met mijn achillespezen verklaard en ik heb geen idee wat de podologo precies vond, behalve dat ik een papier voor nieuwe steunzolen heb gekregen. Het verschil in kwaliteit tussen mijn Nederlandse en Spaanse steunzolen is gigantisch. Maar ik was bereid om de Spaanse steunzolen het voordeel van de twijfel te geven. Het probleem is echter dat in Nederland steunzolen iets groter dan de voet worden gemaakt en in Spanje kennelijk niet. Misschien kopen mensen in Spanje schoenen die de voet volledig omsluiten terwijl in Nederland altijd gekeken wordt of de neus van de schoen iets ingedrukt kan worden. Het gevolg is dat de steunzool kan schuiven in de schoen. Bij mijn linkervoet valt dat nog redelijk mee maar bij mijn rechtervoet is dat een probleem. Deze voet is bijna een maat kleiner dan de andere dus die schoen is al ruimer dan gebruikelijk. Dus na een uur staat de hak van mijn rechtervoet op de rand van de steunzool. Dat voelt niet prettig en het helpt ook niet met het geven van de benodigde steun.
Ik heb op dit moment nog geen idee wat ik nu moet doen. Ik mag terug naar de werkplaats als ze niet goed zijn maar omdat daarnaast (volgens mij) de rest ook te wensen overlaat, weet ik niet of dat een goed idee is.


En dan heb ik het nog niet over de berg Spaans huiswerk die verwerkt moet worden, onder andere in het Spaans het sprookje van de prinses op de erwt herschrijven.

Ik hoop echt dat volgende week beter en leuker gaat worden. 

2 opmerkingen:

  1. Prettige week wens ik je dan maar op maandagmorgen.

    Wat is het merk van de alcoholvrije wijn? Mijn vader heeft jicht en dan is alcohol niet zo goed en hij drinkt graag een wijntje.
    De flessen die ik al vond waren niet echt lekker net gewoon druivensap.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Suikerbolletje,

    Wat zijn dan de gigantische verschillen tussen je Nederlandse en Spaanse steunzolen? Komt het misschien ook dat ze de steunzolen in Spanje anders of op een andere methode/manier bij je worden aanmeten of dat ze van een ander materiaal zijn gemaakt. Hoe doen ze dat aanmeten in Spanje eigenlijk? Ook staan in zo'n schuimbakje waar je in moet gaan staan en vervolgens in wegzakt? Jij trouwens al lang aan de steunzolen?

    Groetjes,
    Annemieke.

    BeantwoordenVerwijderen