zondag 25 januari 2015

Moeilijk te geloven maar: GESLAAGD

Vorige week zondag had ik alle papieren bij elkaar gezocht waar het mogelijke inschrijfnummer voor mijn A2-examen Spaans op zou kunnen staan. Volgens de surveillant tijdens het examen zou de uitslag aan het einde van januari online bekend zijn. Het was even zoeken maar toen ik de goede website gevonden had was de uitslag van november nog niet bekend.

Gisteren had mijn moeder al een paar keer gevraagd of ik niet toch nog eens zou kunnen kijken. Computer opgestart, weer zoeken naar de juiste website en ja, de uitslagen van november waren online. Eerste mogelijke inschrijfnummer geprobeerd maar onbekend. Verder zoeken in alle papieren, een ander nummer gevonden en dat was wel goed. En toen zat ik naar een schema met getallen te kijken en snapte ik er niet veel van. Er onder stond iets van "Calificación: APTO" en "revisiones de la prueba antes de 23 de febrero" en toen trok ik maar de conclusie dat ik het niet gehaald. Het is heel handig om een website voor buitenlanders die Spaans willen leren in het Spaans te maken ;-).


Er waren 2 categoriën. Groep 1 was lezen en schrijven. Totaal aantal te behalen punten 25 per onderdeel. Mijn punten voor lezen 23.33, mijn punten voor schrijven 17.92 punten. Totaal 41.25 (APTO). En nog iets wat ik niet snapte waar 30 punten bij stond. 
Groep 2 was spreken en luisteren. Ook hier weer 25 punten per onderdeel en ook hier iets onbekends met 30 punten. Spreken: 14.79 punten, luisteren 16.96 punten, totaal 31.75 (APTO).

Tijd om een berichtje naar mijn lerares te sturen. Hoewel het maar 10 minuten duurde voordat ze een berichtje terug stuurde, leek het een eeuwigheid te duren. Inmiddels had ik het stukje wat ik niet snapte in de uitslag door een vertaalmachine gehaald en het zou "minimaal te behalen score" betekenen. In dat geval was ik geslaagd want op beide onderdelen had ik meer dan 30 punten. Mijn lerares was heel blij en bevestigde mijn vermoeden. Ik had inderdaad het examen gehaald.

Vervolgens heb ik hier de rest van de dag vol ongeloof doorgebracht dat ik het examen gehaald had. Mijn moeder en ik hebben dat lopen vieren door vreselijk toeristisch in een Arabisch theehuis thee te drinken met een gedeeld pannenkoekje erbij.
In de afgelopen 2 maanden had ik het gevoel dat ik steeds meer fouten ontdekte die ik zeer waarschijnlijk tijdens het examen gemaakt had dus ik was er inmiddels van overtuigd dat ik het niet gehaald had. Langzaamaan begint het te zakken en ben ik best trots dat ik het gehaald heb. Nu op naar het volgende examen: B2

3 opmerkingen:

  1. Wat goed zeg! Gefeliciteerd!
    Ik ga me ook aan een cursus wagen. Jaren geleden een beginnerscursus Turks gedaan en nu wil ik dat gaan ophalen een een vervolgcursus gaan doen. Heb er heel veel zin in :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed, gefeliciteerd,
    Groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd! Je hebt het echt goed gedaan en er hard voor gewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen