woensdag 10 september 2014

Weer terug

Afgelopen maandag kwam ik weer aan in Granada met de aangename ontdekking dat het weer in Granada koeler en aangenamer is dan in Malaga.
Dinsdag weer naar het werk en direct vol aan de bak. Back-up moest vanwege familie-omstandigheden naar Nederland dus vanaf vandaag sta ik er weer in mijn eentje voor terwijl het cut off day voor de loonstroken is en ik druk bezig ben met ontdekken wat er allemaal tijdens mijn afwezigheid gebeurd is (en waar back-up geen tijd voor heeft gehad).


Het houdt ook in dat er tijdelijk weer lange dagen gemaakt moeten worden en mijn eten en het voorbereiden van de Spaanse lessen schiet er dan als eerste bij in. Gisteren wel een fatsoenlijke lunch maar 's avonds een soort van (vet) bladerdeegding met kaas en ham en vandaag als diner een Mexicaanse tortilla met een plakje kaas en tijdens het werk redelijk wat speculaasjes.
Het is traditie binnen ons team dat je trakteert als je terugkomt van vakantie met een specialiteit van het land waar je geweest bent. Van tevoren had ik al even rondgevraagd wat favoriet was en dat waren stroopwafels en "hondenbrokken". Met hondenbrokken worden pepernoten bedoeld. Voor pepernoten vond ik het nog veel te vroeg dus werden het speculaasjes.Die waren nog niet op en daardoor heel geschikt om tijdens het werk naar binnen te snaaien.

Hoewel het dus erg druk is en ik wat dat betreft niet zo heel erg blij ben, ben ik wel blij dat ik weer terug ben in Spanje. Natuurlijk was het leuk om familie en vrienden te zien en spreken. Het was leuk om weer echt groene weilanden met zwart-witte koeien te zien. Het was zelfs leuk om weer even op de fiets te zitten maar het was voor mij ook heel duidelijk dat ik Nederland in het afgelopen half jaar niet heb gemist.
Zelfs tijdens mijn 2 bezoeken aan een supermarkt, kwam ik geen dingen tegen waarvan ik dacht: "Oh leuk/lekker, dat heb ik nu echt gemist."Natuurlijk heb ik dropjes gegeten en gevulde koeken. En ik heb genoten van kip in satésaus en nasi rames. Maar voor voorlopig heb ik daar mijn buik wel weer meer dan vol van en ik heb het hier ook niet gemist.

Wat iets minder is, is dat ik tijdens mijn afwezigheid een huisdier heb gekregen in de vorm van een muis. Geen idee hoe dat beest in mijn huis terecht is gekomen.
Ik kwam gisteravond van de wc en ik was op weg naar het raam om dat te sluiten voordat ik het licht aan zou doen (heb hier nog geen steekmug gezien maar sommige gewoonten blijven hangen). Voor het aanrecht zag ik iets donkers op de vloer en ik zat mij af te vragen waarom ik iets op de grond had gegooid en niet direct had opgepakt. Ik buk mij om het alsnog op te rapen en op het moment dat ik het aanraak schiet het weg en rent onder de koelkast. Ik weet niet wie harder schrok.
Vandaag op de terugweg even langs de ferreteria (soort van ijzerwinkel) voor dodelijke korrels en dan hoop ik dat ik muis niet weer tegenkom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten