vrijdag 29 augustus 2014

Financiën juli

Hoewel ik weet dat ik zondag op het vliegtuig richting Nederland stap, valt hier nog niet veel aan voorbereidingen te bespeuren. "Mijn" pelgrim annex zwerver krijgt zaterdag alle restanten uit mijn koelkast en verder is het de bedoeling om mijn koffer zo leeg mogelijk richting Nederland te brengen. Ik heb vandaag late dienst (van 11.00 tot 18.00 uur) en heb tijd om de financiën van juli nog even in mijn blog te vermelden.

Inkomsten: € 1200,37
Uitgaven: € 881,19

Huur: € 399,00
Verzekeringen: € 32,32
Internet ed: € 33,55
Buskosten: € 22,81 (bus voor zondag en mijn retour naar Lanjaron)

Diversen: € 82,99 waarvan € 32,07 aan extra beschermende zonnebrandcrème en € 11,90 voor een boodschappenkarretje (om mijn rug te ontlasten)
Supermarkt: € 120,81

Zakgeld: € 178,89 waarvan € 138,85 aan sandalen en kleding
Medicijnen tegen de pijn in mijn been: € 10,83

Hoewel deze maand een behoorlijk positief resultaat laat zien ben ik gematigd tevreden. Ten eerste zit in mijn inkomsten een extra uitbetaling van de "minimal service day". Dat is een soort van overwerktoeslag die wij krijgen als we werken op een officiële Spaanse feestdag maar onze klant die feestdag niet heeft. Mijn normale loon is lager. In augustus krijg ik voor het eerst mijn normale loon uitbetaald en dan weet ik hoeveel ik, onder normale omstandigheden, netto verdien.


Ten tweede had ik mij ten doel gesteld om voordat mijn tweede contract in zou gaan op een uitgavenpatroon van rond de € 950,00 te zitten. Als ik hier mijn inschatting van € 75,00 energie per maand bij op tel dan kom ik daar deze maand net boven en in de maanden mei en juni heb ik dat bedrag ook niet gehaald. Hoewel de uitgaven allemaal verklaarbaar zijn is duidelijk dat er nog wat werk te verzetten is. 


Ik zou in februari (als ik hier dan nog langer blijf) op zoek kunnen gaan naar een goedkopere woning maar heel veel minder dan wat ik nu betaal is niet echt mogelijk, hoewel € 50,00 per maand minder voor hier een heel bedrag is. Aan de andere kant ben ik volgens iedereen met mijn kleine cv-keteltje in de winter stukken goedkoper uit dan als een elektrische blazer mij van warmte moet voorzien. Ik heb mensen gesproken die in de winter, met 4 kinderen en 2 volwassenen, € 500,00 per maand kwijt zijn aan energiekosten om het huis een beetje redelijk warm te krijgen. Het is dus nog maar de vraag of ik in een ander huis goedkoper uit ben.

Ik heb nog een half jaar om mijn uitgaven op rond de € 950,00 te krijgen. Voor de maand augustus ga ik het in ieder geval niet halen want ik heb net mijn telefoonrekening ontvangen en dat was even slikken. Maar dat komt in het financiële overzicht van augustus wel.

1 opmerking: