donderdag 3 juli 2014

Niet mijn week

Het is nu 20.34 uur en ik heb net een pizza achter de kiezen gewerkt. Een groot deel van mijn team zit nu ergens op een terrasje samen met mijn back-up die sinds vorige week woensdag met vakantie is. Het feit dat zij nu met vakantie is, houdt in dat ik nu niet 2 maar 4 landen in de gaten moet houden en dat is ook de reden dat ik deze keer de teamborrel aan mij voorbij laat gaan.

Toen mijn back-up met vakantie ging waren haar landen (België en Turkije) netjes onder controle, er waren geen rare lopende zaken en er werd (met uitzondering van het ontslag van een medewerker) ook niks verwacht. En dan zul je altijd zien dat alles tegelijk komt. Dus Nederland was ineens uit zijn voegen aan het barsten met werk vanwege een paar ontslagen, een interne sollicitatie, een overname van een Argentijnse medewerker, een tax-audit en twee salariswijzigingen (naast de normale lopende zaken) en vervolgens kregen 8 Turkse medewerkers een salarisverhoging. Zaken die voor België al tijden op een antwoord lagen te wachten, moesten nu ineens per direct afgehandeld worden. Bovendien is er weer een kwartaal afgelopen waardoor de afdeling Financiën ons aan het bestoken is voor rapporten. Kortom ik ben weer aan het verzuipen.

Daarnaast voel ik een enorme verantwoordelijkheid om de zaken van mijn back-up zo goed mogelijk te behandelen en af te handelen. Zij is heel erg netjes in precies in wat bij ons case-quality wordt genoemd. Wij moeten onze cases volgens bepaalde regels beheren en zij heeft bijna altijd een score van 100%. Bovendien heeft mijn voorgangster zich niet altijd even verantwoordelijk getoond en is mijn back-up regelmatig van vakantie terug gekomen om vervolgens een week bezig te zijn met puin ruimen. Als dat mij zou overkomen dan zou ik stevig balen en daarom wil ik voorkomen dat haar dat nu weer overkomt.

Mijn collega uit het Spaanse team is een stuk georganiseerder dan ik en zij heeft mij vandaag geholpen om enigszins orde in de chaos en puinhoop te scheppen. Niet dat ik daar vrolijk van werd maar ik heb nu in ieder geval een lijst van dingen die ik morgen allemaal af moet hebben. Ik weet niet of dat gaat lukken want mijn Nederlandse HR-manager heeft morgen haar laatste dag voordat ze op vakantie gaat en die heeft natuurlijk een andere lijst op haar bureau liggen dan dat ik heb.

En daarom zit ik vanavond niet op een terrasje met mijn team. Ik wil dat mijn back-up een vakantiegevoel blijft houden en dat gaat niet lukken als ze weet dat ik mede vanwege haar landen aan het verzuipen ben. Ik kan mij aan alle kanten voornemen om niets te zeggen maar een verspreking is zo gemaakt. Zondag hebben we met z'n allen een BBQ omdat onze teamleider gaat trouwen. Ik hoop dat ik tegen die tijd de grootste puinhopen de baas ben en in staat ben om oprecht te zeggen dat het allemaal hartstikke goed gaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten