dinsdag 3 juni 2014

Het werkt (soort van)

Op het werk groeien we uit ons jasje en dat houdt in dat er eigenlijk een nieuw kantoor gevonden moet worden. Nu is dat, zeker in crisistijd, gemakkelijker gezegd dan gedaan. Dus om er zeker van te zijn dat we toch allemaal een werkplek hebben, is de architect van het kantoor ingehuurd om een nieuwe indeling van de begane grond te maken.
De luchtverversing is nu al niet toereikend dus het gaat helemaal goed komen als we nog meer mensen op de begane grond huisvesten.

Afgelopen donderdag kregen we een email met de nieuwe indeling en de mededeling dat volgende week de tafels verplaatst en bijgeplaatst zouden worden. Dan ontdek je weer eens hoe snel een misverstand door de taalbarrière ontstaat. De teamleider had een email in het Engels ontvangen (zij is Duits), die in haar hoofd vertaald naar volgende week en dat aan ons doorgegeven. Het was echter niet volgende week maar aankomende vrijdag.
Vrijdag bij vertrek alle losse spullen in een bureaulade gemikt, de computer losgekoppeld en voor maandag hopen dat ik alles weer terug zou vinden en kijken waar ik zou moeten zitten.

Maandag vroeg op het werk om vervolgens te ontdekken dat er niet gedaan was wat op de tekening stond. Hierdoor ging de hele indeling weer op de kop. Teamleider in de stress omdat er 2 tafels te weinig bijgeplaatst zijn en ondertussen blij dat er mensen ziek zijn en op vakantie.
Ik krijg een plaats aangewezen, installeer mijn spullen en kom tot de ontdekking dat ik wel internet heb maar dat alle klant-gerelateerde programma's niet werken. De andere leden van mijn team die aan dezelfde tafels zitten, hebben hetzelfde probleem.
Na een hele dag heen en weer mailen tussen Local Support en individuele teamleden komt Local Support erachter dat het een algemeen probleem is omdat de nieuwe internetkabels niet goed geïnstalleerd zijn. Toen hadden we dus al een hele dag op onze nagels lopen bijten omdat we wel wilden werken maar niet konden. Ik kan je vertellen dat een dag dan wel heel erg lang duurt.

Vanmorgen werd ik ergens in het Portugese team gedumpt omdat daar iemand de hele dag op training was en ik daardoor van haar internet gebruik kon maken en in ieder geval weer kon werken. Rond het middaguur was de boel soort van op orde en kon ik alles weer terugbrengen richting nieuwe eigen werkplek.

Bevalt de nieuwe plek? Nee, eigenlijk niet. "Mijn" deel van het team CET zit voor mij achter een pilaar waar ik niet gemakkelijk omheen kan kijken. Mijn back-up zit achter de pilaar helemaal aan de andere kant. Dus het is niet meer zo gemakkelijk om snel even iets uit te wisselen. En ik heb het gevoel dat er onderling snel en veel andere nuttige informatie uitgewisseld wordt waar ik nu niks van mee krijg. En omdat het niet gemakkelijk is om contact te leggen met mijn team, trek ik nu meer naar het MET-team toe. Met de Française van dat team heb ik al regelmatig contact en als ze terug komt van vakantie zal dat nog wel meer worden. Rechtstreeks iets kunnen vragen gaat toch sneller dan om een pilaar heen te moeten praten en hopen dat je opgemerkt wordt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten