donderdag 29 mei 2014

One-to-one

Vanmorgen kwam ik op het werk en bleek mijn computer dood. Na de wekelijkse team-bijeenkomst de computer losgekoppeld en vervolgens op naar Local Support. Die stelden de diagnose dat mijn laptop inderdaad overleden was en opnieuw geformatteerd moet worden. Na bemiddeling van mijn teamcoördinator ging Local Support aan de slag om een tijdelijke vervanging te regelen. Ik werd op pauze gestuurd en na 45 min kon ik met mijn vervangende laptop aan de slag.

Wat ben ik kwijtgeraakt: mijn bestand met al mijn inloggegevens, mijn bestand met vakantiedagen en overuren, alle documenten die mijn voorgangster mij had gemaild voordat haar computer gereset werd. En aan het einde van de dag kwam ik erachter dat ook alle contactpersonen die ik voor mijn algemene mailaccount had verzameld verdwenen waren.
Om alles nog gezelliger te maken, vond ik bij terugkeer van mijn lunch de uitnodiging van mijn teamcoördinator voor de one-to-one.

Elk jaar moeten wij doelen stellen die we in ons werk willen bereiken en die moeten dan elk half jaar besproken worden. Omdat ik nog geen doelen heb, was ik de laatste in de rij en dus vandaag de klos. In de praktijk bleek het toch redelijk mee te vallen en was het minder erg dan gedacht. Ik heb aangegeven dat ik het hier naar mijn zin heb en graag wil blijven, mijn teamcoördinator heeft gezegd dat hij over het algemeen tevreden is met mijn inzet en graag met mij verder wil. 

Nu heb ik dat niet zo heel lang geleden ook al eens gehoord en bleek dat allemaal gelogen. Ik merk dan ook dat het mij nog niet lukt om mijn teamcoördinator te vertrouwen. Maar ergens begin ik toch ook wel blij te worden dat ik het kennelijk toch niet zo heel erg slecht doe. Mijn case-quality (de manier waarop ik mijn inkomende emails verwerk) is zelfs 100%, waarbij wel rekening is gehouden met het feit dat ik nog maar net begonnen ben.

Tijdens dit gesprek hebben mijn teamcoördinator en ik ook gesproken over de doelen. Daarbij viel het mij wel heel erg op dat de suggesties voor mogelijke doelen die ik zou kunnen stellen taken zijn die mijn back-up nu doet. Zo is mij gevraagd om SME (subject matter expert) te worden in een bepaald programma waarvan ik weet dat zij dat nu is. En dat geldt voor nog een paar andere mogelijke doelen. Dit bevestigt mijn vermoeden dat er iets gaande is.

Ook al kost het moeite om te geloven dat ik het goed doe en dat ik op mijn manier mijn plekje binnen het team heb gekregen, ik ga er toch maar vanuit dat ik hier voorlopig nog wel mag blijven en dat ik het dus inderdaad over niet al te lange tijd heel erg druk ga krijgen met 4 landen en de doelen die ik moet halen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten