dinsdag 8 april 2014

Mijn werk

Over zondagen valt nog wel het een en ander te zeggen maar dat bewaar ik voor een andere keer. Nu ga ik het hebben (zoals ik zondag al van plan was) over wat mijn werk inhoudelijk inhoudt. Bij het tekenen van het contract heb ik een verklaring inzake privacy moeten ondertekenen dus het gaat een heel globaal verhaal worden.

Ik werk voor de Nederlandse afdeling van een groot internationaal bedrijf. De andere leden van mijn team nemen andere landen van dit bedrijf voor hun rekening. Wij vallen onder de regio EMEA: Europe, Middle East, Africa. En kort door de bocht komt het erop neer dat wij alle vragen van medewerkers en managers moeten beantwoorden voor zover die gaan over de arbeidsovereenkomst en alle daaruit voortvloeiende bijkomstigheden en wij moeten ervoor zorgen dat alle medewerkers van "onze" landen op tijd en correct hun loon uitbetaald krijgen.

De meeste wijzigingen en vragen komen per mail via de computer binnen en dagelijks zijn 3 mensen binnen het team aangewezen om regelmatig de ingekomen inbounds toe te bedelen aan degene voor wie de inbound is. Morgen ben ik 1 van die drie die alle inkomende inbounds in de gaten moet houden. Inbounds krijgen bij binnenkomst een nummer en toen mijn Back-up een jaar geleden begon, stond de teller op 153.xxxx. Gisteren zijn we over de grens van 159.xxxx heen gegaan. Dat geeft een beeld van hoeveel inbounds er ongeveer in een jaar door ons team behandeld moeten worden.
Inbounds moeten binnen 24 uur beantwoord worden of aan een bestaande case worden gehangen. Dus het is zaak de inbounds die voor jouw land zijn goed in de gaten te houden. We worden afgerekend als team dus als ik er een zooitje van maak, kan het zijn dat het hele team bepaalde SLA's niet haalt.

De inhoud van die mails zijn op te delen in HR-vragen en Payroll-vragen. Deze vragen zijn weer op te delen in vragen van een werknemer zelf of vragen van het management.
Voorbeelden van HR-vragen zijn: het controleren of een wijziging van een supervisor goed is doorgevoerd, een werknemer die graag een concept loonstrook wil omdat hij/zij een dag in de week minder wil gaan werken, een manager die graag wil weten hoeveel zijn medewerker verdient in verband met een mogelijke promotie.
Voorbeelden van Payroll-vragen zijn: Ik ga weg en ik wil graag weten hoeveel vakantiedagen ik nog heb en wanneer die uitbetaald gaan worden, ik ga met ouderschapsverlof, wat voor gevolgen heeft dat voor mijn verkooppremie, de mededeling dat iemand een verkeersboete heeft gekregen die met zijn/haar loon verrekend moet worden.

Alle informatie die betrekking heeft op payroll moet ik verzamelen, doorgeven aan het bedrijf dat de loonstroken maakt en vervolgens controleren of de loonstroken correct en conform mijn gegevens uitgevoerd zijn. Vervolgens krijgt het bedrijf een tweede kans om alles recht te zetten en daarna gaan de loonstroken definitief de deur uit en de betaling naar de bank.
Als het niet correct is dan heb ik hoogst waarschijnlijk een fout gemaakt en dan hebben "wij" (als team) een probleem.

Ik hoop dat ik hiermee een duidelijk beeld heb geschetst van waar ik mij de hele dag mee bezig houd.
En ik vergat nog te melden dat ik ook verantwoordelijk ben voor de medewerkers in Griekenland. Ik moet eerlijk zeggen dat die er een beetje bijhangen omdat bijna al mijn tijd naar Nederland gaat. Maar ook zij moeten natuurlijk op tijd hun correcte salaris ontvangen ;-)


2 opmerkingen:

  1. Ja volkomen duidelijk uitgelegd wat mij betreft.
    Wat is de reden dat jullie in Granada zitten? Dit werk zou je toch overal kunnen doen via internet..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja die vraag kwam ook bij me op
    en vind je het leuk werk? geeft het voldoening etc,?
    zie je je dit wel een aantal jaren doen?

    sterkte

    Berber (een stille lezer die toch wel eens wilde reageren)

    BeantwoordenVerwijderen