dinsdag 21 januari 2014

Daar zat ik nu niet op te wachten

Vandaag kwam ik thuis van mijn werk en zag ik een brief uit de brievenbus hangen. Ik zag de afzender en kreeg meteen een heel vervelend gevoel in mijn maag. En ja, 26 februari moet ik mijn huisje leeg en veegschoon opleveren.

Vlak voordat ik definitief over ging lag er een buurtmededeling op de mat. De gemeente had van de provincie geen toestemming gekregen voor de plannen van een parkeergarage met aanpassing van het winkelcentrum. Hierdoor was de sloop van de woningen niet meer nodig om tijdelijke parkeergelegenheid te creëren met als gevolg dat de woningbouw direct kon slopen en nieuwe woningen kon bouwen. Kennelijk heeft de woningbouw voldoende geld in kas om direct met de bouw te starten en waren de plannen daarvoor ook al klaar. Helaas heeft dat tot gevolg dat ik over iets meer dan 4 weken mijn huisje kwijt raak.

Inmiddels spelen een aantal opties door mijn hoofd:
- de organisatie waar ik nu van "huur" heeft op 20min rijden van mijn werk nog een paar kamers in een groepsgebouw
- ik koop op 5km van mijn werk een stacaravan op een camping waar ik van april tot en met oktober kan wonen en ga in de wintermaanden weer terug naar de camping waar ik in oktober ook al zat

- ik koop een camper die wintergeschikt is en ga daarmee op een camping staan die het hele jaar open is

Er zullen vast wel meer mogelijkheden zijn maar die zie ik op dit moment even niet. Man heeft wel gezegd dat ik altijd bij hem terug mag komen. Dat is niet handig maar wel heel erg lief. Op dit moment ben ik even ondersteboven van het nieuws dat ik weer moet verhuizen.

1 opmerking:

  1. Logisch dat je daar niet op zit te wachten, dat ging wel erg snel.
    De tweede optie zou ik niet zo snel doen; dan zit je ruim een hele maand alsnog zonder onderdak, of het betekent voor ruim een maand twéé keer over gaan. En dan ligt het eraan: stel dat je met plan B verder gaat, kan je dan iets met die camper? Als je daar dan niets aan hebt, zou ik toch voor de eerste optie gaan; als je die camper daarbij toch al goed kan gebruiken, zou ik juist daarvoor gaan.

    BeantwoordenVerwijderen