vrijdag 6 december 2013

Nog geen vriendjes

Tot en met woensdag had ik goede hoop dat huis en ik vriendjes zouden worden. Als je in een nieuw huis trekt, kun je altijd dingen tegen komen die het woonplezier voor een deel teniet doen. Hoe leuk je verder ook in het huis woont, de ergernis blijft dan altijd op de achtergrond knagen.
Zo heb ik een paar keer in een huis gewoond met een hele kleine keukengeiser die ook de douche (aan de andere kant van het huis) van warm water moest voorzien. Tegen de tijd dat het water de badkamer had bereikt hoefde je de koud-waterkraan al niet meer open te draaien en was de waterdruk al bijna verdwenen zodat er een zeer miezerig straaltje uit de douchekop kwam. Elke keer als ik onder de douche moest was het dus ergernis en dat was van invloed op mijn woongenot.

Ik was dan ook zeer blij te zien dat mijn huisje uitgerust was met een stevige, grote badgeiser en dat de douche naast de keuken met badgeiser zit. Flink veel capaciteit en een korte afstand. Er viel nog wel het een en ander te wensen maar dit is zeer redelijk dus na mijn eerste douche in het huisje ging ik woensdag helemaal blij richting werk in volle overtuiging dat huisje en ik het wel met elkaar zouden kunnen vinden.

En toen werd het donderdag. De storm waaide over het land en alle bomen die bij de vorige storm nog overeind stonden, legden nu het loodje. Daarbij kwamen nog de hagel, regen en kou. Ik mocht van Baas eerder weg en kwam rond 16.15 uur thuis. De kachel direct op hoog gezet (mijn kachel heeft 4 standen: hoog, laag, waakvlam en uit) en een omslagdoek omgeslagen. Uiteindelijk heb ik mijn slaapbank uitgeklapt en ben onder mijn dekbed en een deken gekropen om het warm te krijgen. Tegen de tijd dat ik naar mijn afspraak moest, zo'n 3 uur later, had ik het eindelijk een beetje warm.

Ik weet dat het tijd nodig heeft om de kou en vochtigheid van 3 maanden geen verwarming uit het huisje te krijgen. Dus met goed ventileren en geduld hebben zou ik redelijk snel een heel eind moeten komen. Maar zolang ik het niet binnen redelijke tijd na thuiskomst warm heb, worden huis en ik geen vriendjes.

2 opmerkingen:

  1. Hopelijk is de kou en het vocht er snel uit! Slim ventileren kan soms ook helpen, maar het kost inderdaad tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat zijn wij heden blij...

    ;-)

    p.s. je profiel kan alle ontwikkelingen nauwelijks bijbenen: ...Ik woon tijdelijk in een vakantiechalet...

    BeantwoordenVerwijderen