woensdag 20 november 2013

Ik ben een "krachtbeest"

Ondanks alle drukte met werk en verhuizen, gaat het bewegen met Personal Trainer gewoon door. Na overleg hebben we het programma wel aangepast en ben ik van 2x trainen met Personal Trainer naar 1x per week gegaan. De overige 2 dagen training die voor de rest van de week op het programma staan, voer ik naar vermogen zelf uit.

Bij de overstap van 2x naar 1x per week is ook de training aangepast. Eerst was dat op apparaten en andere hulpmiddelen, sinds 3 weken zijn we overgestapt naar training met gewichten. En ik vind het super!!
Tot nu toe is het elke training gelukt om weer zwaarder te trainen dan de week ervoor en dat maakt dat ik heel trots op mijzelf ben. Het is nog nooit voorgekomen dat ik met een trots gevoel de sportschool verliet.
Het voelt af en toe wel ongemakkelijk om als enige vrouw tussen al die stoere macho's rond te lopen. De afdeling gewichten is toch vooral voorbehouden aan mannen met enorme schouderpartijen of iele jongetjes die wanhopige pogingen doen om iets aan uitstraling en status te winnen.

Zeker omdat het trainen met gewichten, ondanks dat het best zwaar is, mij bijna geen spierpijn oplevert, is het heel duidelijk dat mijn lichaam meer gebouwd is voor kracht van voor duurvermogen. Voor een triatlon is duurvermogen een vereiste en daardoor zit ik mijzelf af te vragen of ik met een triatlon wel het juiste doel heb gekozen.
Personal Trainer wil volgend jaar meedoen aan een kampioenschap bankdrukken (is liggend een stang met gewichten eraan omhoog duwen). Misschien moet ik mijn doel wijzigen en kijken of het haalbaar zal zijn om ook volgend jaar mee te doen.
Personal Trainer ziet het wel zitten, dus helemaal idioot is mijn idee niet.

2 opmerkingen:

  1. Tsjonge, we zijn er allemaal even stil van...

    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pffff.... knap hoor. Respect!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen