zondag 17 november 2013

Geld uitgeven ;-)

De afgelopen week kwam er niet veel uit mijn handen. Door mijn verkoudheid bestonden mijn dagen uit werken, slapen en mijzelf opvreten dat ik niks voor het huisje kon regelen. Als je in een huisje komt te wonen dat misschien in april al tegen de vlakte gaat, dan wil je er natuurlijk ook zo veel mogelijk van profiteren en niet een week ziek in bed liggen.
Hoewel ik mij nog steeds niet fit voel, was gisteren de dag dat ik in actie moest komen.

De sleutel afgeven aan de tapijtmeneer zodat ik geen vrij hoef te vragen om de deur open te doen. Regelen dat ik mijn slaapbank komende donderdagavond op kom halen met de leuke bijkomstigheid dat het bankje € 100,00 goedkoper was geworden. En ook heel belangrijk: dat ik de beschikking krijg over internet. Ik wist dat daar een levertijd van ongeveer 3 weken op zat, dus dat ik een week "verspeeld" heb door ziek te zijn, voelde niet echt prettig. Behang met toebehoren kopen en 2 plafonnières aangeschaft. Vervolgens langs de supermarkt voor iets te eten in het huisje voor vandaag en toen was er geen tijd meer over om een wasmachine te kopen.

Mijn moeder heeft ooit eens alle kringloopwinkels in haar woonplaats in kaart gebracht en daar een boekje van gemaakt. Dus als er iemand is die mij wegwijs kan maken in "kringloop-land" dan is zij het. Ik ben niet zo'n kringloop-fan. Ik hou er van dat ik 4 dezelfde bakjes, bordjes of bekers in de kast heb staan. En met die goedkope meubelzaken van tegenwoordig kies ik voor het gemak van nieuw in plaats van gebruikt en dan nog veel tijd en werk verrichten om het zo te krijgen als dat ik hebben wil. Bovendien kost kringlopen veel tijd en geduld. Als je op zoek bent naar een bepaald iets zal je toch regelmatig moeten kijken of er iets van je gading bij is. Dat vind ik zonde van mijn tijd en geduld hebben is niet 1 van mijn sterkste eigenschappen.

Maar met een "gids" zag ik het kringloop-gebeuren wel zitten. Op het lijstje stonden 2 lampen voor in de woonkamer, gordijnen voor in de woonkamer en voor een inbouwkast zonder deur, een kookplaat en wat ik verder nog tegen zou komen waarvan ik op dat moment niet gedacht had dat ik het nodig zou hebben. We zijn bij 3 winkels langs gegaan en het viel me niet tegen. Ik heb hele gave gordijnen gevonden, vitrage die aan de gestelde eisen voldeed, een lamp die bij de gekochte gordijnen past, een kookplaat en een grote afvalemmer.

Ik wil aan stoffering niet al teveel geld uitgeven omdat de kans groot is dat ik in een volgend huis er niks meer mee kan. Aan de andere kant zijn er ook zaken nodig omdat we nu 2 huizen in moeten richten. Het is de bedoeling dat Man en ik daar niet meer geld aan uitgeven dan noodzakelijk maar wat nodig is, is nodig. Zonder borden, pannen en bestek schiet het leven in mijn huisje niet op ;-). De afspraak is dat we de kosten voor inventaris-uitgaven delen.

Mijn uitgaven tot nu toe:
- vloerbedekking en vinyl (voor de hele benedenverdieping en inclusief leggen) € 328,62
- behang met 2 (ook later te gebruiken) plafonnières € 89,50
- slaapbank met dekbed (beiden verhuisbaar) € 530,00
- gordijnen, kookplaat, lamp en vuilnisemmer € 72,00
- stang voor douchegordijn, spaarlampen, gasslang en bevestigingsmaterialen voor gordijnrail € 52,65 (de bevestigingsdingen gaan waarschijnlijk terug naar de bouwmarkt)
- gaskachel € 0,00. Die krijg ik van een oud-werkgever. Als dank koop ik wel iets van lekkere koeken of iets dergelijks.
Ik denk niet dat ik dit slecht gedaan heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten