zaterdag 23 november 2013

Even wat afleiding

Ik was bezig mij in allerlei bochten te wringen om dit weekend te kunnen verhuizen maar vanwege allerlei afspraken, zowel van mijn kant als van de kant van Man werd het wel heel erg ingewikkeld. Daarom heb ik het verhuizen maar een week opgeschoven. Dat geeft lucht en ruimte voor leuke dingen en die kan ik na alles stress van de afgelopen weken wel gebruiken.

Er "zeurt" al jaren een onderzoek in mijn hoofd dat vrouwen die lichte make-up gebruiken 10 tot 15% meer verdienen dan vrouwen die dat niet doen. Omdat ik een echte onbenul ben op het gebied ben van make-up, heb ik mijn nichtje van 15 gevraagd om met mij naar de winkel te gaan. Zij loopt regelmatig rond met zwart-omrande ogen en nog veel meer dingen die ik niet kan benoemen. Dus zij kan mij niet alleen helpen met uitzoeken maar mij ook nog eens leren hoe ik het aan moet brengen.

Daarnaast heeft mijn nichtje iets langer haar dan ik en zij is beduidend handiger dan ik om daar iets mee te doen. Omdat ik besloten heb om mijn haar te laten groeien om het te kunnen doneren, is het wel handig om iets meer te kunnen dan een paardenstaart met een elastiekje.

Uiteindelijk ben ik met 3 haardingen, lipgloss, mascara en oogschaduw bij mijn nichtje aan de eettafel beland en na wat oefenen en overleg is het mij gelukt om de make-up goed aan te brengen. Ook de gekochte haardingen waren na wat oefenen geen probleem meer. Voor sommige dingen is mijn haar nog net iets te kort maar over een tijdje moet het lukken.

Vervolgens nog even langs het huisje voor de was (sinds donderdag heb ik een eigen wasmachine) en wat schoonmaakwerkzaamheden. Morgen komt een vriendin langs die ik al een tijdje niet gezien heb en die misschien nog wat nuttige spulletjes voor mij heeft. Het is goed om even een time-out te nemen.

PS: bedankt voor de lieve reacties op mijn vorige berichtje. 

1 opmerking:

  1. Heel mooi. Dan kun je nu met een gerust hart salarisverhoging vragen.

    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen